1.hét Nyomtatás

Javaslat:

 

 

A táblázatban található lista szerinti zöldségek, saláták és a retek fogyasztása.

 

 

Nem javasolt: sárgarépa, fűszerezés.

 

Fogyasztásra javasolt még:

1. kalóriaszegény joghurt - mennyisége nem korlátozott.

2. kalóriaszegény sajt - mennyisége nem korlátozott.

3. Napi 1 alma.

4. Napi 1 tojás.

 

4 nap eltelte után kiegészíthetjük 200 gr gyümölccsel a diétánkat  és  a salátába  paradicsomot is lehet tenni.

Nem javasolt gyümölcsök: banán, ananász, citrusfélék, szőlő, mangó.

Salátához felhasználható: uborka, fejes saláta, káposzta, karfiol, fehérrépa, retek, vöröshagyma, fokhagyma, petrezselyem, kapor, piros vagy zöldpaprika, karalábé, zeller, a brokkoli, spárga, gomba, articsóka, tök, zöldbab, paradicsom (kivéve,ha az aktális héten nem megengedett a fogyasztása).

Ezekhez azöldségekhez nem fogyaszthat tejet.

 

Mr.Shelton (dr.Nona férje) által alkalmazott és javasolt diétás program:

Reggeli:

Gyümölcs.

Bármilyen szezonális gyümölcsöt használhat, de csak 3 féle gyümölcs fogyasztása ajánlott egyszerre. (Például: szőlő, banán és alma.)

Egyik nap készítsen reggelit savanyú gyümöcsökből,  másnap pedig az édes gyümölcsökből. A téli hónapokban friss gyümölcsöt lecserélheti aszalt  gyümölcsre is - pl. mazsola, aszalt szilva, datolya stb.. Télen eszményi reggelinek számít a körte, szőlő.

 

Ebéd: zöldségsaláta (a paradicsom nélkül), friss és párolt is lehet.

 

Vacsora:

Nagy mennyiségű saláta friss zöldségekből.

(dió vagy sajt és paradicsom is használható, valamint a keményítőt nem tartalmazó párolt zöldség és bármilyen termék, ami fehérjét is tartalmaz)

Nem javasolt: zsíros hús, a savas almák, bab, amerikai mogyoró, borsó, gabonafélék, a dzsemes kenyér, pattogatott termékek, méz, szirupok és szörpök.